top of page

Unleash your potential

releve-temperature-pharmacie.jpeg

Our mission

DigitaL4Win is a certified Qualiopi training organization. We help professionals in the pharmaceutical industry to achieve significant and tailored results.

 

Our mission is to provide you with all the necessary training and technical resources.

Our mission

DigitaL4Win is a certified Qualiopi training organization. We help professionals in the pharmaceutical industry to achieve significant and tailored results.

 

Our mission is to provide you with all the necessary training and technical resources.

Prérequis

Être en poste dans une officine

Accessibilité 

Présentiel ou Distanciel

Sans titre (6).png

The team

Our training team is led by Mohamed MARSAOUI, President and founder of DigitaL4Win. With a long experience in pharmacy IT, Mr. MARSAOUI has always worked to improve the organization and performance of the pharmacy. Today, it is through training that he assists pharmacies to improve their practices and organization in order to boost their results.

 

We would like you to consult this interview article with Mr. MARSAOUI to learn more about his expertise as a seasoned professional in the field of information technology in the pharmaceutical industry.

Parcours N° 2 : Favoriser la collaboration

  • Les éléments clés de la cohésion d’équipe

  • Les comportements clés

  • Validation : quiz vrai / faux

Parcours N° 3 : Se mobiliser autour d'une vision commune /
définir les valeurs partagées

  • Les valeurs communes 

  • La raison d’être de l’équipe

Goals 

Regardless of your specific needs, our training courses all have a common ground in terms of training and operational objectives:

 

  • To understand the challenges and the digital transformation within the pharmacy

  • Master the digital transformation in pharmacies and the opportunities it presents for them

  • Implement a digitized process to optimize and increase the operational efficiency of the pharmacy and its teams

  • Implement a digital process for an efficient collaborative work

  • Analyze and implement digital tools in a pharmacy: remote probes, remote consultations, dematerialization of supplier invoices, shared agendas, etc.

pharmacie-ecoresponsable.jpeg

Parcours N° 4 : Créer une dynamique d'équipe / instaurer un climat de confiance

  • Les ingrédients de la bonne coopération

  • La relation de confiance

  • Vidéo : Les bases de la coopération

Sans titre (1).png

Parcours N° 5 : Identifier les forces de l'équipe

  • Le potentiel des collaborateurs

  • Le management des points forts

  • Jeu : identifier ses forces

  • Validation : cartographie d’équipe

  • Optimiser les synergies

Parcours N° 6 : Développer l'esprit d'équipe

  • La complémentarité de l’équipe

  • Les besoins pour une bonne cohésion

  • Action : les rôles dans un projet

tbel-abuseridze-eBW1nlFdZFw-unsplash.jpeg
Screenshot 2022-02-23 at 11.28.11.png

Parcours N° 7 : stimuler l’esprit d’entreprise

  • La culture de l’action

  • Favoriser la prise de risque

  • Validation : plan d’action de l’équipe

Parcours N° 8 : accompagner les équipes vers l’autonomie / déterminer les conditions du succès

  • La culture de l’action

  • Favoriser la prise de risque

  • Validation : plan d’action de l’équipe

5d23917557f6d253d7532d166be38ffdf9a46df3-1468x996.webp
istockphoto-675641360-612x612.jpeg

Parcours N° 9 : accompagner les équipes vers l’autonomie / déterminer les conditions du succès

  • Les bénéfices de la délégation

  • L’autonomie et l’intelligence collective

  • Les règles de la délégation

Parcours N° 10 : Faire une critique constructive et de gérer un conflit

  • Nous vous présentons une méthode très simple et efficace afin de dire les choses et non plus de les vivre.

    • Faire une critique constructive, pourquoi faire ?

    • Comment faire ?

    • Préparer l'entretien.

  • Un conflit, une tension dans l'équipe ? Il faut absolument intervenir. Le plan de la formation est le suivant : 

    • Qu'est-ce qu'un conflit ?

    • Gérer un conflit, pourquoi faire ?

    • Les différentes réactions face à un conflit.

    • Comment gérer un conflit ?

    • Préparer l'entretien.

    • L'entretien.

logo_D4W_color_carr‚.png

20 rue Anatole France

92500  Rueil-Malmaison  

FRANCE

contact@digital4win.fr

  • LinkedIn

We support you step by step in the digital transformation

from your pharmacy.

bottom of page